Svinkoppor

Jag har i ungefär en veckas tid haft ett konstigt sår på rumpan. Trodde att det var att jag kliat och det blivit infekterat eller nåt sådant, men det var så märkligt att det till en början var så runt. Precis som ett cigarettbrännmärke. Det skavde när jag hade jeans och började vara. J tvättade med sprit (whisky) men det blev bara värre för var dag som gick. Igår upptäckte jag två sår till i närheten och det första hade bivit ca 3 cm i diameter. Ringde vårdcentralen i morse efter mammas råd. Fick en tid redan idag och det konstaterdes svinkoppor. Äckligt värre, vilket namn. Jag ska äta pencilin i 10 dagar och tvätta med sprit och ha plåster på hela tiden eftersom det kan smitta. 
Skönt att få reda på vad det va och börja behandla innan jag fått sår över hela kroppen. Ännu skönare är det att jag sluppit få det i ansiktet, efter att ha läst lite om det verkar det vanligt. Peppar peppar.
Ingen anning om var jag fått det ifrån, smittar tydligen mycket bland barn (inget jag träffat) och husdjur (inget vi har).



Imorgon är det fredag för mig. Ledig torsdag & fredag!!
Målning för hela slanten blir det säkerligen.

Kommentarer
Postat av: sarah

nae va trist, hoppas de försvinner snart. Undrar vem som smittat dig då? :/

2009-05-20 @ 11:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0