Stegtävlingen

Svärmor + sambo kom förbi kväll, de var så duktiga och promenerade hit. För andra gången nu på en vecka. Hemligheten är den att de har stegtävling på jobbet. Det är ju ett super bra sätt att få folk att röra på sig mer. För vem gillar inte att tävla, framförallt mot sig själv.

Min stegtävling kunde ni ju inte följa sen eftersom datan gick sönder så får ta en resumé här.
Min rekord dag blev 18340 steg (torsdag) och den sämsta 7041 steg (söndag).
Totalt på veckan gick jag 99800 steg. Det var ganska irriterande att inte komma över 100 000 så klart, men jag fick acceptera det. Är nöjd. De rekomenderar ju att man ska gå minst 10000 steg om dagen och mitt snitt låg på ca 15000 steg så jag vet att jag klarar mig med råge. Mycket tack vare mitt jobb. Fast kan även hävda att jag går ganska mycket på helgerna med, på lördagen hade jag 13785 steg.

Äntligen fredag imorgon igen. Har blivit bortskämda med kortveckor så här i maj, så denna helvecka har varit jobbig. Men man kan ju trösta sig med att nästa vecka blir delad igen, skönt.
Har kommit på varför jag är lite extra trött nu. Såhär när man närmar sig sommaren och det är ljust så länge och det är massor att göra ute. Så går man inte in förän det blir mörk och man kommer inte isäng före elva en enda kväll. Och sen upp vid 6 - 6.30. Det tar en stund för kroppen att vänja sig vid det.  Men snart är jag omställd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0