Premiär

Igår bjöd vi hit två kompisar, Pierre & Tessan, för att premiär grilla vildsvin. Vi testade på en hel stek och jag kände redan från början att det skulle ta tid och vara svårt. Vilket det också blev, tyvärr blev det lite bränt och mycket segt. Smaken var väl okej men det förstör rätt mycket om man tvingas tugga varje bit lite väl länge. Vi hoppas på bättre lycka näst gång och kör nog då på vanlig kotlett eller liknande. Men trevligt var det i alla fall, vi satt inne för ute är det ju inget skönt på kvällarna än. Vi har ju vårat uterum som skulle vara pefekt nu. Då man kan sätta på infravärmare mm.

Ska åka och se om jag kan hitta några möbler dit imorgon. Har nu fått hela "äran" själv. Jonas kräks varje gång jag nämner utemöbler nu. Får se om jag fixar att lasta på bilen och få med mig allt hem, det är de som är största bekymmret för mig. =)

Idag var det kalas för Jonas syskonbarn. Det blev korvgrillning i fina vädret. Grillad korv är verkligen underskattat, i alla fall hemma hos oss. Vi har aldrig köpt korv och grillat hemma, det finns ju faktiskt jätte många olika sorter och så. Något att tänka på kanske.

På kvällskvisten nu har jag målat på sommarstugan. Nu är den röda färgen på stora huset färdigt. Det börjar närma sig slutet där nere. Tapetarna är uppe, golv och fönster målat, kök monterat och just nu kaklas det. det blir förmodligen lite målning imorgon också, bäst att passa på när det inte ska regna dagarna framöver. Vi fick ju ta ett uppehåll nu när det varit dåligt väder massor med dagar. Det har ju skvätt lite var dag. Ingen idé att chansa och måla då ju.

Nu har melodifestivalen dragit igång och det är väl bäst att man koncentrerar sig lite.

HEJA MALENA OCH SVERIGE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0