VASALOPPET!

Gjorde ni som jag imorse? Gick upp halv åtta för att titta på starten på Vasaloppet !?
Vad maffigt det är när ca 14.000 skidåkare stakar iväg samtidigt, blir som en enda lång myrgång sett från helikoptern. Såg sen inte hela loppet på grund av att jag somnade ifrån i omgångar. Det är ju lite segt att sitta i flera timmar och bara glo också, så det gjorde inget. Sista timmen var jag med i alla fall.
Jag har ju sagt att någon gång i mitt liv ska jag åka vasaloppet. Som jag känner ni i alla fall. Skulle vara kul om man var ett gäng som tränade och så innan. Men det är ju så j-a långt, 9 mil, helt galet. Jag körde ju postskidan för nästan exakt ett år sedan och det gick ju skapligt, vad jag minns så här i efterhand. Men jobbiga saker har man ju en förmåga att förtränga ganska snabt. Det var dock bara 1 mil, fjuttigt i jämnförelse med vasaloppet. För mig tog i alla fall 1 mil runt en timme att köra. Ska skylla lite på stockning i spåren de första kilometerna. Vinnaren i årets Vasalopp körde på 4.10. Säger inget mer.





Nu kom Jonas med glass och hallon. Tredje kvällen i rad för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0