Vårstädning

Äntligen har våran lilla vägförening vaknat upp. Idag när jag kom från jobbet var dom flesta av alla bamse hål i vägen igen fyllda. Så skönt, för de senaste dagarna har man blivit så j*a irriterad över att åka ändå upp till oss. Så himla dålig väg. Sa just till Jonas igår att om alla boende gav några hundra var skulle vi kunna fixa till vägen, och det skulle räcka långt för vi är ju ändå några hundra som bor här. Jag var beredd på att betala 500 kr !!! =)
Men nu är det värsta fixat !! Dock inte sista vägen upp, men de var inget vi räknade med för den delen. De sandar och plogar inte här heller. De får vi fixa själva.

Idag hade varit den optimala dagen för cykling till jobbet. Underbart ute! Men jag får vänta tills nästa vecka, ingen mutter funnen än. Fast till helgen får jag tillbaka min cykel som varit på lån i Oxelbergen. Så jag hoppas på fortsatt vårväder.

När jag kom hem från jobbet ville jag ju inte gå in när det var så fint väder så klart. Tillmin besvikelse nådde inte solen in på våran tomt, jag som var sugen på att sätta mig och bara njuta. Får se om vi måste diskutera bort några stora tallar som skymmer. Men de kanske blir bättre på sommaren när solen står högre. Istället idag fick jag plocka lite på tomten. tog bort tallriset jag haft i en stor kruka och bytte ut det mot björkkvistar. Jag hade tur som hade en fallen björk på tomten så det var bara att bryta där ifrån. Är det för tidigt att sätta fjädrar i nu? 1 månad kvar til påsk. Även "julkransen" på dörren åkte bort. Vet att det var i senaste laget, har tänkt på det flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0