Lyckade Lördag!

Vilket jämnt startfällt det var i melodifestivalen, helt galet! Eftersom vi har skivorna och har lyssnat på låtarna om och om igen nu, så har helt plötsligt dom flesta blivit så bra! Jag hade ingen favorit igår, men gillar inte Alla, Alla, den grekiska, men det var ju lugnt. Det var visst många som inte gjorde. Är skapligt nöjd med vinnare Malena, låten blir bättre för varje gång jag hör den. Väldigt speciell och avancerad så den kan nog gå långt i Europafinalen.
Till och med snälla snälla börjar så smått låta bra! Skrämande.



Fikan var trevlig igår och det vi bjöd på smakade bra! Även om hallonpajen inte blev något jätte hit. Så jag tänker inte lägga upp receptet, som annars var tanken. Tacka vet jag vanlig smulpaj!!
Igår var första gången våra föräldrar träffades. Dom har setts ute kortare stunder så men inte såhär men fika eller mat. Konsitgt när vi varit tillsammans i fem år. men allt har ju sina förklaringar, antingen så har dom inte kunnat både parterna eller kanske mest för att vi bodde så trångt innan. En rolig sak som hände måste jag ju berätta. När Jonas mormor hälsade på min mamma och pappa frågade hon sen var min mamma var.
-Men de här är ju mamma sa jag.
-Jaha, "skratt", jag trodde det var syster. =)
Där fick mamma en super komplimang som hon kan leva på att tag!
I alla fall så gick det bra! Vi får slå till med en middag snart!!
Jonas mamma och mormor stannade kvar för att se Melodifestivalen här och vi bjöd på grillat. Mitt i vintern, jag vet! Men det funkar faktiskt att grilla året om och gud så gott det är!

I eftermiddag är det dags för "Teatern" och sedan middag ute.Ska bli roligt, och hoppas verkligen nu, Sarah, att den är lika bra som du sagt!! Men det tror jag, bara vi är på rätt humör.
Dags att väcka den snarkande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0