Trädgårdsrutan

Igår kunde jag inte hålla mig längre, gjorde vår i trädgården. Klippte buskar, rensade rabatter på löv och fann många lökar som är på gång upp. Härligt, vi kommer att få massor med tulpaner och påskliljor, lagom till påsk vore perfekt.

Hälften av buskarna är klippta


Nu är allt färdigt, rent och snyggt


Detta gömde sig under alla löv, hoppas dom inte fryser nu


Igår åkte även fjädrarna på riset, fin fint blev det. Gjorde en vas att ha inne också. Även en med lite videungskvistar, där jag hoppas att några kissar ska knoppa upp så småningom.



Mamma följe med mig till BlomsterHuset och jag fyndade två krukor (20 :- styck) att sätta på husväggen. Jag köpte också minipåskliljor och den där blåa blomman som jag glömt namnet på. Iris?? Jag gjorde mitt första arrangemang och blev ganska nöjd.

Inspirerat av mamma


På eftermiddagen kom Emma cyklandes och vi grillade kycklingfilé och såg på Expedition Robinsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0