Premiepension, amf, ip.. blabalablaa

Det blev premiär med hojen idag. Skönt, perfekt väder. Men gillar verkligen inte min cykel, känner mig som en mupp. Vet inte riktigt varför. Jonas mountingbike känns bättre, den är det dämpning i med. Hade verkligen behövts idag med alla hål i våran väg. 20 minuter tog det till jobbet. Vet inte riktigt hur långt det är men kanske ungefär 5 km. Den andra cykeln har en cykeldata så när den är fixad kan jag mäta.

I eftermiddags var vi på banken och pratade om pension. Så tråkigt men jag antar att det är nödvändigt. Vi blev i alla fall inte klokare på detta möte utan litar till fullo på Pernilla. Det är 42 år tills jag ska gå i pension, om jag gör det vid 65 vill säga. Om 40 år kanske man ska jobba till 70, vem vet. Det är lite svårt att ha någon uppfattning om det där när man är så ung. Hur kommer man känna sig vid 65? Är man helt slut eller skulle man kunna jobba ett par år till? Spännande.. Den som lever får se, något man heller inte ska ta för givet. Leva i nuet ska man göra, inte planera så långt som 20 år framåt. Man har ju ingen anning om hur livet kommer se ut eller vara då.               SKRÄMANDE?

Eller skönt att inte veta hur livet kommer att se ut.
Det vore ju hur tråkgt som helst.
Skulle ni vilja veta om ni fick chansen?
Inte jag.

Nu tänkte jag ge mig på bokhyllan som inte kommit ur kartongen än. Hoppas den inte är allt för krånglig att montera. Men det finns ju säkert en sådan där bra och lättförstådd  IKEA instruktion. =)

Kommentarer
Postat av: sarah

Inte jag heller!!

2009-03-27 @ 11:49:46
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0