Inredningsdag

Har varit lite sugen på att köpa saker till huset i ett par dagar, (kan det vara solen). Så idag tog jag en tripp till Ingelstaområdet. Mamma tipsa om att det var halva priset på gardinstänger på Jysk så jag var där och köpte två stycket. Blev även ny gardin till sovrummet. Det blev bra, lite mönstrad, piffar upp lite till våra än så länge kala väggar. Jag vill ha den som kappa över altandörren också. Jag fick klippa bort va 40-50 cm på längden så får se om jag kan sy ihop dom stumparna till en kappa. Har satt upp lite test nu och det vore så snyggt med samma tyg där. Om det inte går att lappa ihop får jag väl köpa en förpackning till och sy om.
Denna gardin var det.


Bild från Jysk

Jag satte upp stång + gardiner i kontoret också. Där blev det svarta som jag hade i lägenheten förut. Känns bra att jag kunnat återanvända ett par stycken. Dyrt med gardiner. Blir ju som ett helt nytt rum. Bilder kommer.
Sedan var jag runt på olika affärer och íntog inspiration. Shape, Rum, Blomsterlandet, Plantagen och blomsterhuset mm.


På eftermiddagen var det våffelstuga hos farmor och farfar. Himelskt gott med vofflor!

Kommentarer
Postat av: sarah

Vad roligt, kan tänka mig att det blev mkt fint! vill oxå köpa nytt och förnya lite =)

2009-03-02 @ 10:03:16
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0