Förbannade söndag

Vi hade en mild form av mardrömms dag. Inte ett dugg lyckad alltså. Förmiddagen startade förvisso bra, pappa var här och satte upp minispotlights över köksön. Det blev super bra! När vi skulle på "teatern" så var Jonas grymt skeptiskt, som senare skulle visas sig vara befogat. Det var vi + 155 pensionärer, och som skrattade ihjäl sig vid minsta lilla sexskämt. Jag log och skämdes över att tagit dit Jonas. Så rolig var den väl inte Sarah? =) Jag hade så höga förväntningar så var ganska besviken. Ville ju ha kramp i magen. Efter var inte Jonas sugen på att gå till resturang så vi fixade mat hemma istället.

Idag skulle jag ha cyklat till jobbet, värsta vårdagen ute!! Men vi försökte pumpa däcken på säkert sju ställen igår, och Jonas höll på att slänga det åt skogen hundra gången men gav inte upp. På OKQ8 fixade det sig tillslut efter att vi upptäckt att det var nåt fel på ventilen. Vi var nu väldigt nöjda! Jag skulle tillslut kunna cykla. På hemvägen lämnade vi en bil hos Tommy, för den ska på översigt idag, och vi börjar knalla upp till oss. Jag med ett cykeldäck i händerna och Jonas med sina jobbar saker i famnen och en bygghjälm på huvudet. Det var bäcksvart ute!! När vi kom över det näst sista krönet så från ingenstans så hoppas två skällande hundar fram och det tog ytterligare några sekunder innan vi kunde skymta dom i mörkret. (Vi hade precis fått ett hus´s lampor bländande mot oss så vi såg inget.) Skoja om att vi höll på att skita på oss. Men som tur var så var ju hundarna i samma sits, vättskrämda. Undrar vad dom tänkte, cykeldäck och hjälmar ute och går. Men vi fortsatte knalla efter att husse och matte fått tag på hundarna och när vi kommer hem skulle vi bara sätta dit däcket på cykeln igen. Då upptäcker vi att en mutter har försvunnit på loppet. MEN VAR!!??!! Suck, det blir ingen cykling och jag som är såå sugen nu! Istället får jag gå ner till Tommy igen nu och låna hans bil till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0