Underbara dag

Vaknade dagen till christin som ringde, alltid lika trevligt att höra från henne. Även att bli väckt av!
Åt min frukost ute i varma morgonsolen och blev sedan kvar där. Det var däremot inte lika rofyllt som förr om åren. Nu har jag så mycket jag vill och måste göra hela tiden. Så jag satt inte still länge.
Tvättade några fönster och förnster bläck som var gula av sågspån och pollen. Tvättade och hängde kläder mm. Försökte mig på solstolen igen men, gud vad tråkigt.
Cyklade hem till mamma istället, fläktade skönt i värmen med lite cykling (hemresan var däremot svettigt värre). Fikade, läste en tidning sen var det dags för lite omplanteringar mm. Mamma skänkte mig en hel drös med blommor. Tur jag har henne, för att köpa massor med blommor, det är inte billigt det, med krukor dessutom. Fick massa pelargoner, en fuccia (hur de nu stavas), 2 tomatplantor och en sommarblomma som blir rätt hög. Eftersom det är första säsongen med trädgård för mig så får ni ha överseende med namn och skötsel av blommorna. Men jag lär mig nya saker hela tiden. Nu blomstrar det för fullt på vår altan eller det kommer att göra det framöver i alla fall. Om jag kommer ihåg att vattna så klart. Men det måste jag.

Fick komma hem till Christins & Robbans nya lya ikväll. Äntligen har de hittat hem till gamla Norrköping igen. Känns skönt att ha dom nära återigen. Jätte fin lägenhet, fräsch, ljus och luftig.

Nu håller jag på att ventilera ut den enormt varma luften i huset. Känner hur skönt kvällsluften sakta sprider sig här inne. Sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0