Djurfarm

Nu har jag haft min första fästing för i år. En liten rackare på smalbenet som Emma fick rycka bort. Dessa små och stora djur som vaknar till på sommaren är inte alla lika trevliga.
Myggorna har hållit sig lugna hittills likaså getingarna. Dom väntar nog lika mycket på värmen som vi.
Men förra veckan stötte jag på vår långa, smala, slingrandes mardröm, ORMEN.
Det räckte tydligen inte med en ensamvarg heller, utan det var två!! Den ena var riktigt tjock, kanske 3-4 cm i diameter och båda var rejält långa, kanske 80-100 cm. Blev första paralyserad men efter ett tag klev jag upp ett steg på en stege och iaktog dom. Läskigt djur som inte är trevligt att ha på tomten. Inte kul att veta att dom bor här nu,
 bättre att inget veta.


Blev handling på maxi efter jobbet idag. Köpte lite underkläder till oss båda och en söt blus för halva priset på MQ.
Letade också frenetiskt efter en vit kofta, men inte en tillstymmelse till det idag heller. Helt otroligt, vita koftor måste ju säljas massor till sommaren. Kanske är det så att jag är ute alldelles för sent.
Hur ska jag nu göra till midsommar, barärmat kan man ju inte räkna med att kunna gå.
Det är ju faktiskt midsommar och alla vet ju hur vädret blir då.
Kanske mamma har någon??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0