Bockar av några saker

Det blev en liten fixar eftermiddag. Vi har klippt gräs, kört med trimmern, rensat rabatter, målat en vägg och finlirat inför visningen av huset på fredag. Mamma och pappa var med och hjälpte till, jätte skönt. Allt går så mycket fortare om man är fler. Bra med mamma med som kan säga vad som är ogräs och inte. Ibland är det svårt att avgöra då ogräsblommor faktiskt kan vara fina. Pappa fick så gott som allt klart med elen, något litet kvar eftersom materialet tog slut.


Jag fick stressa på med målningen tillslut eftersom klockan närmade sig nio och det betyder ju Desperate Housevives på tisdagar. Jag sprang in precis när det började och Jonas pep ner till grannen. Allt för att slippa.
I pausen fixade jag lite mackor. Färskt lantbröd med leverpastej och saltgurka, himmelskt gott.

Idag kunde jag åka och hämta vår kaffemaskin som varit inne på lagning, reservdelarna till mikron hade kommit idag med så den beräknades bli klar i veckan. Skönt att det äntligen kan se "helt" ut i köket igen. Ser konstigt ut i hålet där inbyggnadsmikron ska vara.

Det ryckas om att skattepengarna kommit in på kontona, så måste in och se efter nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0