Söderköping

Fick vakna till solsken idag, något lättare att gå upp då. Blev sugen på att äka till Söderköping på kvällen ganska tidigt på dagen. Vi + Tessan, Tommy och Flora fick trotsa molen som plötsligt dök upp strax innan avfärd. Tur att det fortfarande var varm och skönt ute. I Sörping var hala Norrköping + några till. Smultronstället kunde vi bara glömma, vi står inte i en 10 meters lång kö och väntar på bord (i ca 2 timmar). Istället vände vi klacken och gick till torget och glassbaren i källaren. Egen Italiensk glasstillverkning. Kan det bli bättre? De hade till och med min favvo smak Körsbär som jag upptäckte i Italien. Tog Straciatella? (krossad choklad) också! Ni måste bara testa körsbär om ni inte gjort det, guddomlig.

Halva veckan är genomförd och längtar tills jag kan sova ut lite på lördag. Då ska vi även på 30-årsfest och vill kunna slippa jäspandet under kvällen. Det är MC-fest i Karstorp i helgen med, killarna pratar om att gå dit men vet inte rikigt vad jag vill. Är nog inget för mig men vem vet.


Nu blir det sängen och lite läsning. Jenny S håller jag på med nu. Fortfarande Denise Rudberg. Har läst denna förut men måste uppdatera mig innnan jag läser fortsättnings böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0