Fredag

Hade planer på att gå ner till sjön idag, läsa en bok och bada. Men ända sen jag gick upphar det lurat mörka moln runt om. Så jag vågade inte rikigt, tod det lugnt här hemma istället och duschade av mig i vattenslangen när jag blev varm. Funkar faktiskt det med. Har läst en super bra bok på 500 sidor på 3 dagar, måste vara mitt rekord. Fick låna en serie böcker av kusin och längtar till att få börja på nästa.


Smultron som är mogna nu!


I morse fick jag syn på att blåbären på tomten var mogna. Så där blev jag sittande en stund och fick ihop nästan en liter bär. Av det gjorde jag såklart en paj som vi mumsade på när Jonas kom hem. Det finns lite blåbär kvar så imorgon blir det nog blåbär och mjölk till frukost.


Ikväll åkte vi med ett stort lass med skit till returpunkten igen, kan man få klippkort där? Som alltid är det super skönt när man åker därifrån, känns som en stor sten fallit från en. När vi kom hem fixade jag med kycklingspett som vi grillade. Chilimarinerade och med gurk-chili sås, underbart!!


Kan inte få nog av våran enormt stora röda rosbuske som blommar för fullt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0