Golvet blänker igen

Det blev som planerat en sväng till returpunkten på förmiddagen. Så skönt att bli av med allt bråte på altanen. Även fast vi inte använder den så vet man långt inne att det är väldigt stökigt där ute. (puckade mig). Fast det har varit perfekt att ha någonstans att slänga ut alla kartonger mm.
Ska bli kul sen framåt vårkanten när vi ska titta på utemöbler och så. Kanske inte lika roligt för plånboken.

Jag har passat på att städa idag också. Det är ju inte för ofta man är hemma när det är ljust, då det är lättast att se allt damm. Skönt att veta att det är fräscht igen. Fortfarande är det ganska roligt att städa eftersom allt är nytt. Centraldammsugare och allt. =) Men det dör väl ut snart tyvärr.

Nu vankas en ny arbetsvecka. Börjar med sovmorgon och kvällsjobb.
På torsdag fyller mammsen år. Eftersom de renoverar sitt kök och är utan spis i veckan, diskar i tvättstugan mm (är inte avundssjuk), så har jag bjudit hem dom på födelsedags middag. Nu måste jag bara komma på något gott att laga.

Några förslag?

Jag tror att jag måste gå ner och se om Jonas lever. Han har varit i "snickeboa" länge nu. Men de kanske bara är att vänja sig. Jag har ju honom på tomten nu i alla fall.

Tudeluuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0