Lördag = stora fixardagen

Den här dagen har jag små längtat till. Kunna åka runt i affärer och titta utan att stressa. Först begav jag mig till Strömma för att titta på gardiner. Jag var ute efter ett par i "matrummet" och till sovrummet. Hittade inget roligt där men upptäckte till min glädje att ´hela människan´ brevid var öppet. Tog en sväng där inne med, fast det fanns inget roligt där inne denna gång. Rattade vidare till AH´s gardiner och det var lika tråkigt där. Jag hittade gardiner till sovrummet på Jysk. Mörkgröna som skulle passa till fondväggen. Jag hade med mig en liten provbit från gardinen, så jag var säker. Jag köpte även en bredare längd att ha vid altandörren. Så att man kan dra för den om man vill. Har ju inga persiener där. Men när jag kom hem med gardinen så var den inte alls grön längre utan ful brun. Så den åkte in i förpackningen igen och ska bli återlämnad imorgon. Typiskt. Jag satte i alla fall upp ett par gamla gardiner från lägenheten, så länge. Det blev bra!

Gardiner till matrummet hittade jag på Citygross. Vita med mörklila blommor. Blev vårigt och fint. Bytte till lila ljus också.
Här kommer lite nytagna bilder från huset. Rum som är någorlunda klara. Föruton tavlor och liknande så klart.

Sovrummet



Vardagsrum. Väldigt dålig bild



Matrum



Känner ni igen skåpet?



Jag har hängt upp våra "skärgårdstavlor" i hallen också. Det tog ett tag att få dem på samma höjd, men nu är det skapligt.

Imorgon åker jag och Emma till IKEA, blev sugen på att titta på lite saker där med!

Kommentarer
Postat av: Sarah

fin fint! :D

2009-01-11 @ 15:40:04
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0