God gärning ?? (järning) ??

När jag skulle svänga in på parkeringen på jobbet imorse kl. 6.20 så var det en tjej som vankade fram på vägen upp mot tjalvegården. En arbetskamrat som kommit precis innan mig tyckte lika dant som mig att det verkade vädigt underligt. Hon såg inte alls gammal ut, kanske runt 20. Hon vankade ner på gatan, upp på trottoaren, lite upp i skogen och fram och tillbaka. Satte sig på trottarkanten mm. Arbetskamraten agerade snabbt och ringde polisen. Vi gick aldrig fram till henne men höll ändå ett öga. Efter några minuter kom en civilpolisbil. Vi hade precis tappat bort henne då, det var ju väldigt mörkt. De stannade vid oss och hörde sig för lite och började sedan söka efter henne. Och vi gick in.
Där slutar allt...
Undrar verkligen om de hittade henne och vad det var. Det verkade som om hon var påverkad av något. Tänk om hon gått in i skogen och lagt sig. Hade ju frusit ihjäl så kallt som det var. Otäckt. Hoppas som sagt att de fann henne.


Nu är steken i ugnen och alldelles snart färdig så jag ska börja med dukningen och göra en sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0