Vintern lämnar oss inte än

Har varit ute hela dagen, mysigt med snö igen! Jag och Jonas var och gjorde ett jobb i Ramsdal. Blev lite nostalgiskt eftersom min familj hade landställe där när jag var mindre. Vårat hus var lite förändrat, de hade byggt en stor modern altan bl. a. Men det såg bra och välvårdat ut, skönt. Och den gamla lanthandeln som fanns hade de rivit. Tråkigt att sådant inte lönar sig längre, är ju annars så mysigt att det finns. Jag har fått äran att vara schaufför åt oss idag med, inga roliga vägar att köra på men det gick bra dock lite långsamt tyckte J. Men vi höll ju oss på vägen ändå, de var ju det som var grejen.

Igår var det tjejkväll här. Supergod plankstek gjorde vi och aftereight kaka till efterrätt. Jag ska så fort möjligheten ges göra plankstek igen, så lätt och så underbart gott. Har precis ätit upp resterna och det var lika gott idag. Vi får se om vi orkar ta en bit kaka också senare.





Nu börjar antikrundan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0