Rådjur på menyn

Bor vi på landet eller? Detta fick jag se när jag tittade ut genom köksfönstret i förmiddags.

 
Så häftigt att se dom bara några meter ifrån. Jag inspekterade dom ett bra tag, men skrämde iväg dom när jag tillslut beslöt mig för att gå ut och skotta lite snö. Alla rosor och lökar skulle dom ju inte få äta upp.


Nu funderar jag på att gå och hämta posten. Det blev aldrig av igår. Jonas fick åka iväg på jourjobb direkt när han kom hem och kom inte tillbaka föräns vid tre inatt. Inget roligt för honom och sen upp igen vid sex.

Nu ringde mamma och bad mig åka och handla till dom. Båda där hemma ligger ju sjuka och behövde något lätt att äta, så nu blir det inhandling av soppor istället för promenad.
Ska försöka pilla i mig lite mat nu och sedan börja göra iordning mig för avfärd. Undrar om jag kommer ner för branta backen med bilen, har inte hört att de har varit ute och plogat ännu här. Förmodligen gör dom inte ens de eftersom det inte kommit så mycket. Kan ju hoppas i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0