Solen lyser himmelen är blå..

Solen har lyst hela helgen, underbart. Igår var vi ute hela dagen och började tömma "kråkslottet" som vi så småningom ska renovera. Vi åkte till returpunkten med två lass (alltid lika skönt att bli av med skit) och eldade i tunnan.
Framåt kvällen kom Tessan, Tommy och Flora och vi åt vofflor. Så gott. Flora var inte på bra humör, grät hela tiden förutom när hon fick tutta.
Så söt, och hon har växt en hel del bara på dessa veckor.

Nu är vu hos mamma och pappa, Jonas hjälper till och kaklar i köket. Det blir så fint, men vilken tid det tar att renovera kök. Efter kaklingen är det tapeter som är kvar och lite småfix.
Det blir ett ljust lantkök, passar in perfekt här.
Nu ska dom bara sätta de sista plattorna sen ska vi åka hem och elda igen.
Vi fick ju ihop en skaplig hög som väntar.


Vi hade ju en grej på gång, trodde jag i alla fall. Jonas har varit sugen på att resa nu ett tag men jag har tyckt att vi har andra saker att lägga pengar på framöver. Men jag har gett med mig och Jonas har övertygat mig om att vi har råd.
Allt ordnar sig som han säger, bara man vill.
Vi var nära att boka resa i fredags till mars men så hörde Jonas sig för om jobb i mars och förståss skulle det vara massor. Då är det ingen idé att åka då eftersom han kan få jobba mycket och dra in massor med kulor =)
Så vi har fått flytta fram resan till April. Frågan är nu bara om vädret tillåter en resa till Thailand då. Det måste jag forska om. Men vet ju att det går resor till Thailand året om, det kanske är någon speciell del som passar April.
Tiden får utvisa om det blir någon tripp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0