Otroligt pinsamt

Nu har Jonas varit i farten igen. Han var med sin kusin i förmiddags och han nämnde att han skulle ut till sina föräldrar i eftermiddags eftersom hans pappa fyllde år. Jonas, oblyg som han är, sa då att han hängde på, för de va ju så länge sen han träffade dom. Han ringde och frågade mig om jag ville följa med och jag hade ju inget annat för mig så varför inte. Det blir nog lite fika tänkte jag och åt lunch innan vi åkte. Vi stannade och köpte en bukett tuplaner att ha med oss för att inte komma tomhämta.
När vi kom dit stod en rad med bilar och vi kollade lite på varandra och konstaterade att det var lite mer folk än vi hade trott. Vi gick in och hälsade på alla och upptäckte att en bord var uppdukat med en förrätt.
-svälj-
Shit, vi har kommit objudna till en middag. Dom var i och för sig förvarnade, men endast med några timmar. Det visade sig även att födelsedagsbarnet fyllde hela 65 år, ganska jämnt. =)
Jag kände mig väldigt obekväm och ivägen, alla fick ju inte ens plats runt bordet p.g.a oss. pinsamt pinsamt
Men det där släppte ju efter ett tag och det var väldigt trevliga personer med på middagen.

Jag fick prova kroppkakor för första gången och det var ju inte helt fel. Blev lite rädd när jag såg dom, men helt okej.
Orkade dock bara 1, efter förrätten + min lunch hemma. Sen var det efterrätt + fika och glasstårta. Shit, och jag som inte börjat äta ordetligt än efter sjukveckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0