Cykeldags?

Vi sålde en bil i helgen, den vita, så nu har vi en och en halv kvar. Idag fick jag ta den nya och Jonas King caben eftersom den går sicksack på vägarna nu när det är snö. Det är fifthy fifthy att man kommer upp för vår backe på vägen hem och Jonas tror att han kan hantera det bättre än jag, vilket jag bockar och bugar för. Det är ju inte min favo bil ju. Jag tror att jag kan börja cykla snart, blev ju inte så hoppfullt med all snö nu men jag funderar på att cykla i alla fall. Gjorde det på jobbet idag och det går ju faktiskt. Men i nedförsbackarna får man ju passa sig så att man inte slirar iväg. Kanske börjar någon dag med att Vi tar cykeln i bilen och jag cyklar hem bara, för att känna på det lite. Får se viken morgon man känner för det. -hi-

Igår ville Jonas testa en ny grej. Våra tak och golv smäller till ibland, väldigt sällan nu för tiden men det händer. P.g.a att vi tydligen först har kallt inne sen när vi kommer hem eldar vi och det blir jätte varmt, det gillar inte trät. Har blivit massa fula sprickor i vita taket. I alla fall så gick han runt och höjde elementen och vi ökade luftvärmepumpen med 2 grader till 25. Vi hade även eldat på kvällen så det va strax över 30 grader i vardagsrummet. Vi ska inte tala om hur varmt det vart inatt. Vaknade flera gånger av att jag var genom blöt, västa som finns när man sover. Vi som har duntäcke kan ju ha lite svalt i rummet så man kan gosa ner i det. När jag kom i på toaletten i morse var det bastu där, det fösta jag fick göra var ju att gå runt och vrida ner på elementen igen. Så där kan vi ju inte ha det, kostar gör det ju med.
Förut gick jag in i garderoben och fick en chock där med. BASTU. Där var elementet också höjt men nu sänkt igen. När jag kom hem från jobbet var det faktiskt rätt behaglig värme här inne. I köksfönstret brukar det vara 15-16 grader och idag var det hela 19. Och jag har inte satt igång någon brasa än, kanske att vi gör det sen för stämningens skull.

När jag tänker efter nu när jag sitter vi datorn är faktiskt inte fingrarna som isbitar idag, det är skönt!

Ikväll blir det Potatis, korv, blomkolsstuvning och pepparrotssås. Bäst jag sätter igång, tar alltid lite extra tid att laga det med alla olika kastruller mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0