Är det verkligen härligt att skapa rutorna kl. 6.40 ?

Är nyss hemkommen från syster. Fick rycka ut för att akut vara med som smakråd angående tapeter. Det blir genomgående ljusa tapeter, vitt mest. Det kommer bli perfekt, ljust och fint med de stora fönstrena och högt till tak. Imorgon ska dom sätta igång, så vi hoppas på en ny lägenhet redan till helgen.


Finns det någon värre än när man kommer ut 6.40 till bilen, kallt och lite stressigt, och det är 1 cm tjock frost som sitter som bergen på rutorna ? ! ? Innan vi flyttade hit pratade vi om att det skulle bli så skönt att kunna ha kupévärmare i bilen på vintrarna. För det är ju lätt att dra el ut till bilarna, det går ju inte om man parkerar i stan på gatan. Det skulle vi i alla fall fixa direkt var vi överens om. Tror ni vi har gjort det? NEJ.
Så här såg min morgon ut. Jonas som har nya bilen kunde åka iväg snabbt han, men jag som har den äldre fick lov att vänta och dessutom skrapa frost på insidan av rutorna. NOT FUN.
Men visst är det härligt med vinter, kyla och snö. För snö vill jag ju ha, och har det snöat på natten är det oftast ingen frost heller. =) Det är skönt.
I förebyggande syfte har jag ikväll ställt bilen lite halvt under den snart rasande carporten, och hoppas det ska skydda rutorna mot samma öde imorgon.

GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0