Söndag

Igår var jag, Jonas och Tommy nere på stan och sista dagen på Augustifesten. Några fler hade hittat ner jämfört med regniga fredag. Vi checkade in marknaden men bara några sura godis remmar inhandlades. Sedan var det dags för middag och efter flera försök på olika matställen utmed G:a Rådstugegatan gav vi upp och gick ner på betydligt lugnare Bacchus. Efter att vi nästan hungrat ihjäl efter 1 timmes väntan på mat fick jag in min heta sten. Det var en ny rätt där man fick en 440 graders varm sten att "grilla" sin köttbit själv på. Det var roligt och förvånande hur länge den höll värmen och hur fort köttet ändå blev klart. Man fick in en hel bit och skar den i tunnare skivor själv. Lite besviken var jag på att jag fick in fläskfilé istället för höglandsbiff som jag beställt. Men orka bråka när man svälter ihjäl. Trevligt.

Älskar miljön nere i källaren!



Efter middagen var vi runt i olika öltält och pubbar. Redan klockan ett körde vi hemmåt för jag skulle ju upp
 och jobba idag.




Testade en ny maträtt idag, inspirerat av Mats på jobbet.
Sommarkorv

Falukorv, purjo, skivad tomat, dill, pepparrot och matlagningsgrädde.
Potatis till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0