Första semesterdagen

Min första semesterdag började kl. 6. Bilen skulle till bilverkstaden så det var ju bara att gå upp. Vår nya Alfa ska bli ompysslad, fin välkommstpresent.
När jag kom hem åt jag en efterlängtad frukost och kröp sedan ner i sängen igen. Vaknade två timmar senare utan telefonen, Tommy och Flora ville åka till lekhuset och coop. Där tittade vi runt mest och de köpte lite småsaker. Jag tog även tag i att köpa en kaffebryggare (smidigare än kaffemaskinen när man är ett par stycken). Efter shoppandet blev det lunch här, varm smörgåstårta sen igår. Så gott.


På eftermiddagen fick jag besök av mamma, pappa, mormor och morfar. Vi fikade, promenerade, påtade i trädgården och åt paj, mycket trevligt.


Tog även tag i att fixa med sparklisten under köksskåpen nyss. Det har fattats en meter och den som varit har bara stått lutande. Och varje gång jag dammsuger så åker dom ner. Helt nya har stått i förrådet och nu mätte jag upp, sågade och spikade fast. Tog ca 30 minuter att fixa. Kan inte förstå att vi inte gjort det tidigare. Nu har vi ju faktiskt bott här i 10 månader snart. Att man måste fixa allt småpill själv. =) Någon annan här hemma är duktig på att påbörja projekt och inte avsluta. Något jag har lite svårt med. Vi ska inte ens tala om altanen.




Vad som sker imorgon vet jag inte. Lite målning kanske.
Hoppas på fint väder och att vi kommer ut med båten någon dag! Vill ju sola och bada på min semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0