Fjärilar i magen (trappuppgångar)

Var med om något lite övernaturligt eller kanske en uppenbarelse. =)

Har gått brevbärning i Klingsberg hela veckan och i måndags såg jag en fjäril i en trappuppgång. Detta är inget jätte ovanligt egentligen. Men sedan har den varit där flera dagar och jag börjar tycka synd om fjärilen och vill rädda den. På onsdagen var fjärilen högt uppe i taket så jag kunde inte göra mycket men i torsdags så satt den på väggen och jag kunde försigtigt ta den i händerna och lyckades hålla den kvar hela vägen ner. Utanför porten flög fjärilen iväg så fint. Men till det häftiga, nästa dag (fredag) när jag kom till porten innan där fjärilen hade varit så kom den en fjäril och satte sig på cykelsadeln precis nör jag gått av cykeln. Den ville väl säga tack, annars har jag ingen förklaring. För massa fjärilar har man ju inte sett i år annars. Så sött.


Denna sort var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0