IKEA

Det blev shopping för hela slanten igår. Klarade mig på en skapligt låg peng på IKEA men tycker att jag ändå fick mycket grejer. Så det var roligt. Påslakarn, kaffémuggar, servetter, trådkorgställning, tidskriftssamlare, sugrör, kanna mm. Jag var besviken på IKEAs tyger som vanligt, varför har de bara så konstiga, super moderna jämt?? Jag tog en sväng på ikanohuset också och hittade ett par gardiner på Hemtex istället. Vit, grön och gul, blev super bra. Så nu är det limegrön som gäller i köket. Är inte riktig klar än, behöver köpa ljus till ljuskronan också.

Det blir mycket limegrönt nu, vi har tänkt att ha det i uterummet också. Men det är ju så fint. I köket kan jag faktsikt välja gul med.

Igår kväll var vi hos Jonas mamma som fyllde år. Hon fick en kaffébryggare av oss och verkade nöjd.Vi bestämde med Jonas systerdotter, Johanna, att hon ska sova här i helgen. Hon har tjatat om det länge men det har aldrig blivit av så får hoppas på det nu.

Det ska tydligen bli sommar-värme i helgen, underbart. Får hålla tummarna på att det är sant !!

Jag fick hoppa in och jobba idag, vilket var ganska väntat. Börjar 10 och jobbar till 18.20. Imorgon har jag också fridag med det skulle antagligen finnas jobb då med. Pengar behövs, fast det är så skönt att vara ledig mitt i veckan. Men nu har jag ju haft min dag, igår. Kom på att nästa vecka är det ju valborg och vi är lediga på fredagen, kortvecka nu igen. SKÖNT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0