Fröer

Nu har jag köpt mig lite fröer så att jag kan starta upp mitt lilla grönsaksland. Sallad, persilja, dill och morötter ska jag så. Börjar med det mest simpla och mycket användbara. 100 % sommar att kunna ta upp en morot direkt ur jorden och äta. Får inte glömma tomat, samma sak där, solvarma tomater direkt från kvisten. Tomatplantor ska jag få av mamma. Det mest ultimata vore ju om jag hittade ett gammalt fönster eller ilknande på tomten eller i nåt förråd. För det är väldigt kallt om nätterna än ju. Tveksamt om de små fröerna kan gro annars. Man kanske kan lägga en plast över istället och göra hål i. Behövs det förresten lufthål som det behövs när man t ex fångar fjärillar?



Imorgon har jag fridag från jobbet och ska åka till IKEA är tanken. Ska bli så roligt eftersom det var länge sen jag gick och strosade i affärer. Har inget speciellt som jag måste handla förutom ett skohorn. Och jag har inte med mig någon som stressar igenom affären på 20 minuter, härligt. Imorgon bestämmer jag själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0