Änglavakt

Kvinnlig intiution är inte överskattat. Ända sen vi flyttat till huset har jag haft drömmar eller rättare sagt konstiga tankar, både natt- och dagtid, över att det börjat brinna i huset. Varit rädd för att jag ska komma hem och huset står i lågor mm. Nu har jag fått svar på varför. Sedan i lördags har vi varit utan el. På morgonen skulle jag köra både tvätt och diskmaskin samtidigt, brukar fungera, men denna gång började elen att "blinka" mm och jag var snabb med att slå av allt i elcentralen men det började lukta elbränt och ryka från kylen och diskmaskinen. Nu har vi haft en elfirma ute som försökt att luska reda på vad det kan vara för fel och tillslut gjorde dom det. De säger att vi har haft änglavakt över att det inte har börjat brinna och saker blivit srömförda. -shit-  Det var en tjock kabel från utecentralen som ergat sönder på något sätt. Ett hål stort som en krona hade bränts sönder i kabeln och det var brännmärken i panelen ute. Helt otrolitgt att någon kan koppla el med så dåliga kablar menar dom. läskigt det där.

Nu ska den kabeln vara utbytt och vi kan känna oss lite mer säkra.
Vi har kontakt med försäkringsbolaget och hoppas såklart att allt ska gå smidigt med det.

Eftersom elen var "trasig" så gick många saker sönder, eller dom "brann".
- Kyl
- Inbyggnads micro
- Kaffemaskin
- Spishäll
- Luftvärmepump (som är helt ny förövrigt)
- Datorn

Tror jag fick med allt där. Nu ska en firma komma ut och titta på om sakerna går att laga eller om vi ska få köpa nya. Jag hoppas på att dom kommer så fort som möjligt såklart. För nu har vi "lekt sommarstuga" i snart en vecka. Varför ska sådana här saker alltid hända när det är långhelger och liknande. Typiskt.
Som tur var har vi kyloch frys i sommarstugan så vi får gå ner där och hämta mat. Men ingen spis har vi ju haft så det har blivit lite pizza och lite mat hos mamma. Nu ska jag låna en liten bordsspis med två plattor så vi kan laga lite mat i helgen och så. sen håller vi tummarna på att dom kommer i början på nästa vecka.

Imorgon, valborgsmässoafton, ska vi ner till grannarna och grilla och elda!

Vi får se hur det blir med bloggandet framöver, beror på när vi får en ny dator =(.
Eller så får jag smita in såhär, hos mamma & pappa.

Hej Hopp


Kommentarer
Postat av: malin

det kan man verkligen kalla änglavakt

2009-04-30 @ 09:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0