Förnyelse

Det är alltid roligt och framförallt nyttigt med förnyelse. Det nya för idag blev nytt utseende för bloggen. Höst tema blev det, så passande nu.
Strax ska jag börja med maten, tänkte att det får bli ett mattips för er som funderar än.
-Potatis
-Frukostkorv
-Blomkolsstuvning med pepparrot.
Visst låter det smaskigt, var inte så länge sedan jag gjorde det. Det går alltid ner.

Imorgon börjar jag att jobba halvtid enligt schemat. Första dagen ser ut att bara bli efter schemat också.
Sov morgon blir det. Jobbar 12.15-18.20. men annars ska jag ju joba mest 7.00-10.00 ENDAST. Undrar om jag kommer förslappa mig. Måste hitta på något. Nytt jobb. Funderar på om jag ska anmäla mig på arbetsförmedlingen så att jag kan stämpla upp till 100. Men undrar om det är värt besväret. är ju papper dit och papper hit. Skicka och ta emot. Söka jobb och redovisa mm. Vill ju egentligen inte tllbaka till det där. Så jag tänkte först vänta och se hur mycket mertid jag kommer att få jobba. Det kanske blir upp emot 100 eller i närheten och då känns det onödigt att hålla på med stämlingen.
Den som lever får se alltså.

Nu ska jag tina korvarna och under tiden plocka ur tvättmaskinen sen blir det matlagning för fulla muggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0