fedag kväll

Varför har killar alltid denna konstiga syn. Jag hjälpte Jonas med lite jobb ikväll, råkade fråga en konstig fråga om en pensel. Helt oväsentligt med vad jag försöker säga. I alla fall han utbrister sen:
- Jag är så trött på dessa frågor, jag har jobbat med en tjej HELA dagen och är helt slut. Förstår inte vad ni tänker.
Blir så irritead, just för att man råkar vara tjej blir frågorna konstiga. Skulle det vara en kille som fråga hade det säkert varit okej eller helt tvärt om, ännu värre att en kille kanske inte visste svaret på det.
Men det här får man ju ta, tänk så mycket vi kan som inte killarna kan. Som hur man dosserar tvättmedel, dessutom i rätt fack. Hur länge potatisen ska koka o.s.v. Så är det här hemma i alla fall. Tänk hur bra vi kompleterar varandra, fast det är kul att hjälpa varandra ibland och lära sig nya saker. Det har jag gjort idag!!

Imorgon ska vi på höst marknad på färjagården! Hoppas det finns något roligt att se på.
Först SOVMORGON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0