Arbetsglädje/vilja

När jag körde reklam förut kom två flickor, i 10-årsåldern, fram till mig.
- Vad gör du?
- Jag kör ut reklam.
- Är inte det tråkigt?
- Naaee.
- Men lite kanske..?
Jag hoppar in i bilen igen.
Vad har hänt egentligen. Så små barn som ser arbete som tråkigt och jobbigt. Attityden till att jobba och tjäna pengar har helt förändrats. Det är så lätt att få pengar ändå tycker en del. Helt sjukt att man VÄLJER att vara arbetslös. Det alternativet ska överhuvud taget inte vara ett alternativ. Givetsvis finns det massor med folk som gör allt för att få jobb, riktar mig såklart inte till er. Det finns väl inget bättre än att kunna försörja sig själv och sin familj. Jag skulle nog skämmas om jag var tvungen att gå på bidrag. Har svårt att tänka mig in i det eftersom jag har haft tur att alltid ha jobb.
Men har man inget annt val så är det väl jätte bra att det finns möjlighet till hjälp. Tycker bara att det ska vara "svårare" på något sätt att få det. Gäller vissa!
Vad stötande detta inlägg verkar, vet inte riktigt om jag fick fram det jag var ute efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0