Glasögonorm?

Vad är det för snubbe i Bonde söker fru egentligen? Han som är så fjäskig och sjöng idas sommarvisa på snabb-dejterna. Kläcker ur sig att en tjej var väldigt fin och trevligt FAST att hon var knubbig och hade glasögon. Trodde jag skulle skämmas ihjäl. vem säger så? På tv på köpet. Ingen som är någorlunda funtad och över 30 år. Barnsligt.
Var det bara jag som reagerade?

Denna dag har vi spenderat ett par timmar i huset. Tog bort alla golvlister och märkte upp dom, sen ska jag måla dom vita. Vi täckte även in golvet med papp, så nu är det bara att börja måla taket.

Snart har jag spenderad varenda vardagskväll och natt ensammen i tre veckor. Och fler blir det tydligen. Så tråkigt, jonas tycker inte att det är jag som ska gnälla. Utan att det är honom det är synd om som får jobba hela nätterna och sen sova dåligt på dagarna. Det är väl sant i och för sig. Men lite synd är det om mig också, det erkänner han med.
Fast snart är det helg och då kan vi sova tillsammans igen.
30-års festen närmar sig. På fredag är det dags, ska bli roligt. Jag har köpt en ny klänning som jag hoppas jag kommer trivas i. Mörklila nagellack blir det också, var inne på att köpa ett matchande halsband men har inte riktigt haft tid att titta efter det. Får se om jag har lust imorgon annars får det vara.

Nu väntar duschen. Ska bli underbart, har suktat hela dagen. Har nämligen gått runt och små frusit.
Blåsten idag var inga sommarvindar direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0