Den är återfunnen

När jag vaknade i går morse låg jag och tänkte på vad jag skulle göra. Kom fram till att jag var tvungen att åka och köpa cykel lysen och stor handla.. Men så gick det ju upp för mig att plånboken var borta. Och vad gör man utan plånbok, ingenting som kostar i alla fall. Fick lite småpanik och var tvungen att gå upp och leta vidare. Kunde inte förstå var den hade tagit vägen, måste ha tappat den. Men jag sprang ut till Skodan, som var sista utvägen. Och mycket riktigt, där låg den i sätet. Hade ramlat ur jackfickan. Så himla skönt.
Jag hade börjat grubbla över hur omständigt det hade varit att spärra kortet och vänta på ett nytt i flera dagar.

Så under lördagen blev det lite handling och jag monterade cykellysen. nu kommer jag att synas och jag kommer att se när jag ska cykla till jobbet när vi bor i huset. Vilket jag planerar att göra, får se hur det blir med det sen.

Vi var även och hälsade på Jonas arbetskamrat. Dom hade en get, i trädgården. Häftigt. Blev lite prat och fika där. Sedan var det dags för kvällsmat och vi åkte till de kommande grannarna och gjorde tacos.

Nu har jag lagt ut min bil till försäljning igen och hoppas på det bästa. Nu sitter vi ju här med fyra bilar.
Känns lite överflödigt. Här är annonsen.
http://www.blocket.se/vi/18435977.htm
Jag ändrade ett stavfel, med det blev ändå fel tillslut. Typiskt. Men det får jag väl leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0