Var det rätt segrare?

Det blev Obama som vann president valet i USA. Det har väl inte undgått någon. Jag har inte varit ett dugg intresserad och bara tyckt att dom tjatat om det här valet alldelles för länge nu. Men tog dock tag i saken kvällen innan och läste en kort enkel överblick över vad de båda var för respektive emot. Jag kände efter det rent spontant för Obama så är glad att det var han som vann. Hoppas att detta blir bra för de flesta invånarna i USA och världen över.



Fick ju lite småpanik när jag upptäckte att spisen i huset var induktionsspis och behöver speciella kastruller. Ännu en kostnad. Hittade ett jätte bra paketpris på IKEA innehållande: 3 kastruller och en stekpanna. För 499:-. Då kändes dom rejäla och av skaplig kvalitet. Köpte även 6 små ljusglas för värmeljus och en liten söt lykta att ha på trappen eller räcket.
Annars tittade jag mest runt på IKEA och fick inspiration. Längtar så tills vi flyttat våra möbler och kan se vad som fattas och vilka inredningssaker som skulle matcha. Det börjar bli tråkigt att åka runt och BARA titta hela tiden.

Imorgon är jag ledig igen, är väldigt skönt. Det ända jag har på schemat är handling sen får jag se vad som händer.
Mamma tyckte vi skulle åka ut till huset och arbeta igång komposten. Känns inte kul. Har funderat över det där med hem kompost ikväll också. Kommer jag verkligen orka med att dalta med sånt. Jag tror vi bestämt oss för att ha en soptunna de hämtar istället. Känns som det är 1000 andra saker vi får att göra i vardagen till skillnad mot nu. Det kanske räcker. Sen får man se i framtiden om vi har lust att ha hem kompost. Låter väl vettigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0