Stor och liten

Den här veckan blir det inte mycket jobb för mig. Är ledig tis, tor-fre. Så nu är det bara onsdag kvar att jobba. Känns skönt, har lite att pyssla med. Imorgon tänkte jag börja med att åka till huset och måla klart fönstrena och dörrarna. Här hemma i lägenheten ska dom checka vår ventelation från kl. 8 och springa flera gånger under dagen. Så någon sov morgon kan jag ju inte ha i alla fall. Sen är det inte mycket kvar att göra i huset innan golv-killen kommer. Börjar längta till jag får inreda nu och plocka upp alla våra saker.
Det blev målat i köket idag med. Vi valde färgen "duva" hoppa det blev bra är lite nyfiken nu.

Imorse fick jag följa med Jonas lite runt om i stan eftersom jag inte började föräns kl 12. Vi uträttade några ärenden och efter en halvtimme var han hungrig. Han hade ju inte ätit någon frukust så klart. Så vi stannade till på ett bygg-hak. Minns inte vad fiket hette. Blev så full i garv när vi kom in. Där sitter alla smutsiga byggjobbare och äter konstiga mackor. J tog en med pannbiff, lök och ägg, och så senap och ketchup på det. Jag rynkade bara på näsan. Glad att jag hade ätit frukost hemma. Det kändes som vi kommit in i ett fik från 80-talet, det är lite skillnad på kafeerna i stan. Men det är jätte bra att dessa finns, är tydligen väldigt populära. Stort +.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0