Musjakt

Det började när vi var i huset ojag öppnade ytterdörren för att slänga ut lite grejer. Då ser jag en liten äcklig mus spriga rakt över verandan. Gillar verkligen inte möss.
Har en hemsk dröm från när jag bodde hemma och jag en kväll lg i sängen och tittade på tv och helt plötsligt står det en mus och tittar upp på mig. Hysteriskt skrik blev det så klart. Möss ska vara ute, vekligen inte inne när man ska sova.

Såg denna mus idag sen en gång till när vi rensade ur inne. Vi kom på att i sopsäckarna utanför dörren fanns det pizzakartonger så det måste ju varit det som lockat dit den. Så vi tog med dom och slängde allt.
När vi nu ikväll kom ut för att ta bort köksön så efter att vi försökt kånka ut den genom ytterdörren och missyckats så skymtar jag den lilla äckliga musen igen. Och visst där var det igen, nu så tog Jonas sopborsten i högsta hugg och Tommy lyser upp och jakten har börjat. Dom tror att de får till en smäll på den och Tommy säger att den haltade iväg med baken hängande. Så de får krypa under verandan och söka vidare. jag vågar inte gå utanför dörren så jag står där med dörren bara lite på glänt. Och vem springer då inte förbi, jo den äckliga lilla musen så klart. Hel och fin. Jag skriker att de måste komma upp fort igen men sen är den borta.
Vi försökte locka med lite korv men förgäves.
Det blir att ställa ut musfälla imorgon!
Vill verkligen inte ha in musen, känns som den lätt skulle kunna springa in. Nu har vi ju dörren öppen mycket också. Särskilt rädd var den ju inte direkt. Möss måste ju vara nåt av detäckligaste på landet. Men det är bra att de är små och inte stora råttor som i stan.

Kommentarer
Postat av: Chrickelin

usch då, lät ju inget kul... :) hoppas ni får tag på den lilla rackarn.

kram kram

2008-11-06 @ 19:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0