Hollon & svamp

Idag åkte vi, kärnfamiljen, mamma, pappa, barn, barn, till skogen. Målet var svamp och hallon.
När vi kom fram och plockade ur bilen på korgar och småhinkar, frågar pappa vilken jag vill ha och jag säger:
-Jag tar den stora korgen. Pappa blir fundersam och brister ut:
-Men jag ska ju plocka svamp.
-Ehh jo, vi också.
Pappa tar den stora korgen och vi får de små hinkarna. Vi börjar småspringa efter pappa in i skogen, känns som om vi är jagade eller nåt. Men de är bara han som är så exalterad över att vi är på svampjakt. Inne i skogen får vi direktiv över vart vi ska gå, så att vi kan genomsöka området snabbt och effektivt. Jag tror att han själv tar den stigen där han vet eller  nästa är säker på att det finns svamp, så att han själv ska få plocka den. Ψ
Vi hittar alla lite svamp tillslut och på tillbaka vägen plockar vi 3 liter hallon också. Efter jagandet slår vi läger vid en sjö och grillar korv. Mamma vågar sig på ett dopp och lite simning medan vi andra tittar på, det hade faktiskt blivit lite kyligt.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0