Stendörren

När Jonas kom hem från jobbet åkte vi direkt upp mot Nyköping och Stendörren. Jag hade förberett med baguetter med skagenröra och ost, lufttorkadskinka o sallad. Lite dricka och kaffe med bulle. Badkläder så klart!
Jonas fråga om jag var redo att åka och jag sa att jag bara skulle packa ner maten.
-Maten? Finns de ingen resturang där?
Eehh hallå i huvet. Vi ska ju ha picknick, och Nej, det finns ingen resturang. =)
Jätte vacker var det där, vi satte oss på en klippa 1 meter från vattnet och åt vår picknick. Mycket gott och mysigt.
Hade med kameran också, fick några bilder på några fiskmåsar medan vi åt. Fint.
Efter fikat skulle vi utforska området. Gick över hängbroar och runt öarna. Såå underbart. Det var många båtar som hade lagt till i vikarna för natten och vi var så avundsjuka... Båt skulle man haft konstaterade vi.
Något bad blev det dock inte! Iskallt i vattnet.
Kan gott rekomendera ett besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0