Sista juli

Sommaren rusar iväg, redan har två tredjedelar gått. Men det kan vara väldigt fint långt in i september så vi ska inte börja deppa nu.
Igår kväll var vi hos moster i smedby och grillade. Jätte god mat!! Hon hade fixat så fin dukning också med blomarrangemang. Min kusin kusin hade varit på systemet på dagen med en kompis, (båda var över 20), och blivit nekade att handla i kassan eftersom kompisen inte hade sitt legitimation med sig. Det var bara hon som skulle handla. Det här vet man ju om, att man kan bli nekat om dom misstänker att du ska köpa ut. Har själv aldrig varit med om det, men vet att när Emma var under 20 ville jag inte att hon skulle följa med in. Ifall det skulle vara någon som var extremt jobbig och fråga.
Iallafall så visste inte alla som var med igår om det här och kunde inte förstå att dom kan neka en att köpa. Jag vet inte riktigt hur lagen är, men kan tänka mig att dom har de rättigheterna. Tycker i oförsig också att det är bra! Dock irriterade om man kommer båda över 20 och någon har glömt legget. Får se om dom testar på och går till systemet och provoserar och ser vad dom gör. Antagligen så kallar de på vakten eller polisen.
Glöm inte legget hemma om du brukar få visa, även om du bara följer med en kompis!

Idag var jag på finsk massage, värsta jag varit med om. Det kan man kalla riktig massage det. Dom jag varit på innan har verkligen bara varit "skön" massage. Jag hoppas att det ska bli bättre i min axlar och nacke nu, så att jag slipper gå dit igen.
Nu ska vi åka till Jonas förråd och fixa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0