Ögonen

Var hos optikern idag igen.
Det hela började för länge sedan, kanske i början på maj. nästan alltid när jag tog ut linserna på kvällen så var det något som skavde och irriterade i ögonen. Jag trodde att jag hade linserna för mycket och försökte införa EN linsfri dag i veckan. Vet inte riktigt om jag höll det. Glasögon är ju inte min favvo, pga att jag tycker det är obekvämt. Funderade lite på om jag skulle kontakta optikern men visste att jag ändå snart skulle bli kallad till halvårskontroll. Irritationen fortsatte, i Italien och när vi kom hem var jag antagligen lite känslig mot gräspollen. Hade röda ögon och snuva. Och så kom den där halvårskontrollen och jag var hos optikern förra måndagen. Där fick jag genast linsförbud. Hon undrade hur länge jag hade känt att det var något och jag skämdes när jag sa ca 2 månader. Blev uppläxad att komma dit så fort jag kände något ovanligt i ögonen vid linsbäring. Skulle förstås ha lyssnat på Jonas från början. I alla fall fick jag en gel att kleta i ögonen på kvällen och jag skulle komma tillbaka på fredagen. Och INGA LINSER i veckan!
På fredagen såg det inte bättre ut och jag försökte fråga vad det var för något. Men de var lite svårt att förklara tydligen eller så var det väl jag som inte hängde med. (men det har efter detta tredje besök inte klarnat).
Fick order om att köpa ögondroppar mot allergi och ta i helgen. Men om jag skulle känna något, bli ljuskänslig, få nedsatt syn eller få ont, åka direkt upp till ÖgonMottagningen. Det lugnade ju min helg. Återbesök idag. Ingen skillnad. Får remiss till Ögonmott, får förhoppningsvis tid där imorgon.
Lite läskigt det här med ögonen. Synen är ju det sista man skulle vilja förlora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0