Lilla Älgsjön

Idag åkte jag, mamma och Emma till lilla Älgsjön efter jobbet. Tänkte mysa där lite, mamma hade fixat fika och mackor. Väderet var ju lite sådär men vi var optimistiska och körde glatt dit. Hittade en bra klippa och slände av oss kläderna, la oss med en varsin bok. Då tjocknar det på direkt. Tillslut blev det outhärdligt, vinden blåste upp och det va inte ett dugg skönt längre. Vi fick snällt packa ihop igen. Vi hann med en fika, men inga  mackor. Snoppet, men det är som vanligt. Nu är det blå himmel igen. Bättre lycka nästa gång.
Hemma igen planterade jag om några krukväxter, det behövdes, nu hoppas jag dom ska frodas ordentligt. Köpte en ny blomma också, passions blomma tror jag den hette, riktig häftig.
Ikväll ska vi till Karstorp och grilla, gott, börjar bli riktigt hungrig nu.
Imorgon ska jag bara jobba en stund på morgonen, sen är det begravning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0