Himpabadet

Har varit på Himpabadet i eftermiddag. Det var år och dar sen. När dom frågade på jobbet om jag skulle följa med,
sola, fika, fotboll och bada, var jag skeptiskt. Man har lite fördommar om badet. Att det ska vara skabbigt vatten och så vidare.
Första doppet gjorde jag en "redo att prata pension"  doppning, medan de andra sprang och dök i. När jag satte mig på kanten kom jag direkt att tänka på reklamen, och givetvis var det någan annan som också gjorde det och var tvungen att kommentera. Roligt när jag var den som var yngst i gänget =) Men grejen var att jag inte ville riskera att få in
skabb-vattnet i munnen. Klarade mig skapligt men fick spotta & fräsa lite.
När våran föredetta jobbarkompis kom upp från badet med doppat huvud kände jag mig ändå rätt trygg.
Han har hand om badet lite och tar tester medmera.
Bakterieproverna var negativa !
Skönt att veta liksom. Resterande dopp sprang jag och hoppa i med dom andra.

Nu kom Jonas hem med en stooor godis påse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0