forts. på ögonhistoria

Idag var det besök på ögonmottagningen. Anmälde mig i receptionen och betalade 250 :-. Hon frågade om jag hade ett högkostnadsskydd, och nej de har jag inte. Jag ville inte ha något heller, är ju så sällan sjuk tänkte jag. Satte mig för att vänta, så kom receptionisten fram igen. Hon hade läst min remiss och menade på att det kanske blev några besök här. EEh okej, jag tar väl ett då. Vad är det här egentligen tänkte jag. Kan det vara allvarligt?!
Blev inkallad av läkaren, blev liiite besviken när det var en icke svensk. Man har lite fördommar men försökte intala mig att han har en lång läkarutbildning osv. Han fråga lite och jag skämdes när jag gång på gång fick fråga Va? En gång till.
Förtroendet sviker lite när man har svårt att förstå vad ens läkare säger. Han hittade inget konstigt i ögonen iaf. Förstod inte riktigt om han såg det optikern såg överhuvud taget. Allt var bra iaf och jag blev hemskickad.
Ringde otikern direkt och ska dit igen imorgon och checka.
Jag tycker det är helt rätt att man anställer personer från andra länder med precis lika bra och lång utbildning (om inte bättre) som den svenska. Men en sak som är så viktig är ju språket. För att skapa förtroende och förståelse mellan läkare och patient. Tänk de äldre som hör dåligt, det blir ju ännu värre för dom.
Jag som hade massor med frågor ville inte ta upp en enda nu, eftersom jag knappt hörde vad han sa. Känns inget bra! Är kanske bortskämt med den otroligt goda servicen på Optiker Person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0