Smultron besvikelse

Det här skulle tydligen vara den sista dagen på värmeböljan. Jag har faktiskt börjat "tröttna" lite om jag ska vara ärlig. Nu kan det få regna i några dagar, men bara några. Har åkt ut till Karstorp verenda dag efter jobbet och lagt mig vid poolen. Skönt
Jag och Jonas provade den rätt nya fiskresturangen i Knäppingsborg ikväll. Det var riktigt bra. Men mest fisk och skaldjur (inget konstigt med det), men Jonas hittade en köttrött i alla fall, tur det. Men jag vågade testa en grilltallrik med lite blandat. Till efterrätt tog vi Smultronpannacotta, speciellt för att det var smultron, men förbaskat så smakade det inte smultron alls. vi var rätt besvikna, speciellt Jonas när han fick se vad en pannacotta var för något.
Kan gott rekomendera stället till fisk och skaldjurs älskare!! Mysig uteservering och toppen fräscht inne!
Här hemma på gården spelas det dragspel och alla gårdens pensionerer sitter runt om. Dom har det hur trevligt som hellst, kul att dom samlar ihop sig och kommer ut lite. Undrar om dragspelsmusiken och liknande kommer att dö ut. Våra barn kommer ju inte få höra den utav oss och knappast heller av deras mor och farföräldrar heller.
Eller kommer man att börja gilla dragspel när man är över 70 helt plötsligt?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0