Pumor

Arbetsveckan har börjat och dagarna flyter på som vanligt. Det är lite folk sjuka på jobbet så jag har fått gått ett annat distrikt, alltid spännande att se något annat än vilbergen och ektorp. Har dessvärre fått cyklat och gått i trappor, fast är väldigt glad över det egentligen. Känner hur otrännad kroppen blivit av att åka moppe.
Har fått godkänt av optikern nu att anväda endags-linser ibland. Det var oerhört skönt, så att jag har något alternativ till glasögonen.
Jag är så sur och trött på min bil. Hade ju bestämt mig för att sälja den, vilket visade sig vara svårare än vad jag trodde. Seciellt för att det är hög tid att byta kamremmen (4500:-) och besikting snart. När jag krockade med ett rådjur i vintras så sprack ju strålkastarljus-glaset och vi tror inte att det kommer att gå igenom besiktningen. Att laga det kostar 4100:-. Frågan är ju då om jag ska lägga ner de här pengarna och besikta bilen, sen försöka sälja igen. Men det är så tråkigt att lägga ner nästan 10000:- på en bil man inte vill ha kvar, men blir väl tvungen.
Jonas skulle kolla upp på en skrot om de hade glaset där, men jag tror ju inte på det, är ju en ganska ovanlig bil. Är glad att han hjälper till med bilen tillslut i alla fall. Har ringt runt lite själv och kollat upp grejer men det blir ju bara fel och jag förstår inte rikigt. Bilar är ju faktiskt en killgrej, så som jag sköter t.ex tvätten. Han har försökt med att det är MIN bil, men då kontrar jag med att det är hans kläder jag tvättar och hans lägenhet jag städar. Han har inte försökt säga emot det! skratt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0