Du som i januari är född.. stånd upp ...

stånd upp, stånd upp, ta nu glaset i din hand och drick upp till sista rand...
Igår var det mingelfest för oss i Lindö. Mycket trevligt med god mat och sällskap. Det var lite mer påkostat än vad vi väntat oss. Med hyrd musiker som spelade och sjöng hela kvällen, inhyrd "servitris" som fixade buffematen, och stort partytält på baksidan. Kännde direkt att mitt klädval var helt fel. Hade valt ett gammalt linne och vita byxor. Hade jag vetat det här hade jag nog köpt något nytt festligt. Men det fungerade väl och jag sparade in några hundralappar. Jag som är lite kräsen på alkoholfronten då jag inte dricker varken vin eller öl fick snällt nöja mig med loka. Det är ju så på "vuxen" fester, cider och alkoläsk finns inte. Men det gjorde väl inte så mycket, slapp vi lämna bilen och ta taxi. Jonas som skulle ha kört kunde glatt ta ett par öl och jag körde hem.
Försov mig idag, fick ett sms och jag snegla upp på klockan, 12.39, fick lite halvpanik. Brukar vakna vid 8-9 på helgerna. Hade ju inget inplanerat men det känns så onödigt att halva dagen har gått och så. Åkte hem till mamma och fick mat, gott.
Nu är klockan redan kvart i sju och för mig har ju dagen just börjat känns det som, usch. Imorgon blir det bättre när man ska upp kvart över sex igen.
Imorgon ska jag till banken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0