Damer

Nu har det börjat lite smått, det omtalade OS. Damfotbollen har smygstartat och Sverige åkte på stryk. Trist. Förstår egentligen inte varför just Damfotbollen ska mobbas ut och börja innan den riktigt invigningen och så. På jobbet är alla jätte larviga och pratar om att damfotboll, -Det går ju inte att se på. Och så vidare. Det är OS och vi ska ställa upp för alla svenska lag och personer som tävlar!!! Inte hålla på och larva med att tjejer inte kan spela fotboll.
Som idag på jobbet, jag och en kille jobbade eftermiddag och höll på att lasta bilarna. Jag går in och fyller på min vattenflaska, inne står tv:n på och jag kommer in precis när Kina gör 1-0 mot Sverige. Jag skyndar mig ut och ska berätta. -Kina gjorde ett mål.
-Eh vadå?
-Ja, mot Sverige, i OS.
-DAMfotbollen?, (med betoning på dam), just det, dom börjar ju lite innan ja.
-Men hallå, du som håller på och försöker vända på dygnet så du ska orka vara vaken och se ALLT i OS på nätterna?? Och ska bli värsta OS nörden. Vad är det här då? Total rata fotbollen.
-Hehe.
-Du MÅSTE sätta på radion i bilen sen och lyssna på matchen.
-Okej, ja det ska jag göra.
Vet inte om han gjorde det sen, men hoppas det. HEJA DAMLANDSLAGET!! Jag tror det är många som ser, fast försöker att hålla en fasad runt sig. Det är tydligen fortförande inte riktigt tillåtet att tycka om damfotboll. Hoppas att Sverige kan gå långt och bevisa, vad det nu är de måste bevisa, så att fotbollen kan bli lite större. Vad säger Sveriges befolkning om dom tar Guld eller Silver?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0