Bilnummerleken

Har ni hört talas om den? Det går ut på att man börjar med att hitta en bil med registreringsnummret 001, sedan 002, 003 o.s.v. Ända upp till 999. Jag har aldrig hört talas om någon som klarat ut det. Jag började med den här leken förra hösten. Hade väl en deppig period och ville ha något att göra. Och det har jag minst sagt haft. I början var jag helt besatt och tittade överallt när jag själv körde bil. Ingen bra idé som ni hör. När man kör bil ska man koncentrera sig på sin egen bil, inte vad alla andra har för regnr. Vissa perioder har varit sega. Ibland trodde jag aldrig att ett visst nummer skulle dyka upp, men när man minst anar det så åker det en sådan precis framför. Då kan man prata om ren glädje.
Ibland tog det flera veckor mellan två nummer. Men ibland har jag flyt, som igår. Jag såg både 056 och 057. Helt otroligt. Så nu är det 058 jag söker. Såg 058 precis innan 057, men då gills det inte. Måste vara i ordning.
Tar gärna emot tips.
Jag är väldigt noga med att inte fuska, är jag osäker på vilket nummer jag var på går jag alltid tillbaka.


Idag och imorgon är det det Vilbergsmarken. Synd att den är så tätt inpå den stor marknaden i stan som var. Nu är man inte direkt sugen igen. Men det blir kanske en liten sväng ner i alla fall.
Snart ska jag träffa Christin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0